+48 91 43 48 106
Maciej Mizgalski
Informujemy, że w dn. 18- 22.04.2019 r. kasa opery będzie nieczynna.
Bilety można kupić przez www.opera.szczecin.pl oraz rezerwować pod nr tel. 91 43 48 106.
Maciej Mizgalski

Szanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, iż decyzją Dyrektora Opery na Zamku w Szczecinie Jacka Jekiela
polska prapremiera „Procesu” Philipa Glassa, na podstawie prozy Franza Kafki,
odbędzie się zgodnie z planami repertuarowymi Opery, tj. 19.01.2019 r. o godzinie 19.00.

Chcielibyśmy podkreślić fakt, że zamordowany prezydent Gdańska, Paweł Adamowicz, był wielkim znawcą i sympatykiem sztuki
i zawsze dbał o to, żeby to była sztuka na najwyższym poziomie.
„Proces” to dzieło, które w żadnym stopniu nie narusza powagi dnia Żałoby Narodowej,
a wręcz wpisuje się w atmosferę zadumy i refleksji nad kruchością ludzkiego życia.

Przed rozpoczęciem spektaklu uczcimy pamięć Pawła Adamowicza minutą ciszy,
a tradycyjny - w teatralnym świecie – bankiet, zostaje bezwarunkowo odwołany.





Maciej Mizgalski
Maciej Mizgalski
Szanowni Państwo!
W związku z okresem świąteczno-noworocznym, Opera na Zamku informuje o zmianach w otwarciu kasy naszego teatru.
Kasa Opery będzie nieczynna w dniach 22-27.12.2018
W dniach 31.12.2018 i 1.01.2019 kasa będzie czynna tylko na dwie godziny przed spektaklem.

Wesołych Świąt!


Maciej Mizgalski
SCROLL DOWN FOR ENGLISH
-----------------------------

Opera na Zamku w Szczecinie ogłasza nabór na warsztaty operowe dla dyrygentów. Przedmiotem warsztatów będzie opera „Carmen” G. Bizeta (w wersji z dialogami bez recytatywów ).

Uczestnikami warsztatów mogą zostać dyrygenci studiujący na studiach dyrygenckich I i II stopnia, oraz absolwenci studiów dyrygenckich, którzy ukończyli studia.

Warsztaty odbędą się w Operze na Zamku w Szczecinie w terminie 11-16.12.2018 roku. W ramach zajęć odbędą się próby z fortepianem, próby z orkiestrą oraz próby całościowe z solistami i chórem. W ramach warsztatów odbędą się próby z fortepianem i solistami; próby z fortepianem, solistami i chórem; próby z orkiestrą; próby muzyczne italiana oraz próby całościowe w łącznej ilości 6 prób po 4 godziny. Próby będą podzielone proporcjonalnie między uczestników warsztatów – każdy uczestnik dyryguje minimum 80 minut.

Zakończeniem warsztatów będzie możliwość udziału w dyrygowaniu podczas repertuarowego spektaklu „Carmen” (16.12.2018r.). 

Warsztaty prowadzi Maestro Vladimir Kiradjiev.

Cena uczestnictwa: 1100 Euro

w tym 50,00 Euro wpisowe (bezzwrotne bez względu na wyniki rekrutacji)

Zgłoszenia zawierające CV, portfolio, aktualne nagrania wideo (DVD lub linki youtube) oraz opinie i listy referencyjne prosimy wysyłać na adres: Opera na Zamku w Szczecinie Dział Organizacji Pracy Artystycznej ul. Korsarzy 34 70-540 Szczecin oraz Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dnia 20.11.2018 roku
--------------------------------

The Opera at the Castle in Szczecin announces the opening of the recruitment for opera workshop for conductors.

The workshop will focus on “Carmen”, opera by G. Bizet (in the version with dialogues without recitatives).

The workshop is dedicated to conductors who are students of conducting in the first and second cycle degree programmes and for graduates who completed their conducting studies.

The workshop will take place in the Opera at the Castle in Szczecin from 11th December until 16th December 2018. The classes will include piano rehearsals, rehearsals with the orchestra and general rehearsals with the soloist and the choir. The workshop will include rehearsals with the piano and soloists; rehearsals with the piano, soloists and the choir; rehearsals with the orchestra; italiana music rehearsals and general rehearsals amounting in total to 6 rehearsals, each lasting four hours. The rehearsals will be divided proportionally among the workshop participants – every participant conducts for minimum 80 minutes.

At the end of the workshop there will be an opportunity to participate in conducting during the repertory performance of “Carmen” (16th December 2018).

The workshop is leaded by Maestro Vladimir Kiradjiev.

The fee for participating in the workshops: 1100 Euro

including a 50.00 Euro registration fee (non-refundable irrespective of the results of the recruitment).

Please send the applications together with the CV, portfolio, current video recordings (DVD or youtube links) and opinions and letters of reference to the following address: Opera at the Castle in Szczecin Artistic Work Department, 34 Korsarzy Street, 70-540 Szczecin and Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. until 20th November 2018.



Maciej Mizgalski
Holenderski teatr tańca specjalizujący się w przedstawieniach dla młodych widzów, zaprezentuje pełen czaru, fantazji i humoru spektakl  dla dzieci w wieku od 4 lat.



Występ łączy zabawę z powagą. Wszystko może się wydarzyć po jego rozpoczęciu. Wznoszące się na skrzydłach wyobraźni, dwie dziewczynki i chłopiec są postawieni w sytuacji bez wyjścia: skoro jest nas troje, to kto bawi się z kim?
Pomiędzy toczącymi się jajkami, powłóczącą nogami starszą panią i latającą krową rodzi się gra w przyjaźń, samotność i solidarność.  Latająca Krowa to adaptacja odnoszącego sukcesy na całym świecie przedstawienia MADCAP.


DE STILTE "Latająca krowa" ("The flying cow")
26 października 2018
godz. 10.00
czas trwania: 50 minut (bez przerwy)

Cena biletu na spektakl dla grup szkolnych: 25 zł/os.bilety dla opiekunów gratis – szczegóły w regulaminie.
Maciej Mizgalski



WARSZTATY MUZYCZNO – TEATRALNE DLA DZIECI 
W OPERZE NA ZAMKU W SZCZECINIE

wrzesień 2018 – maj 2019

I semestr: 15 IX-15 XII (14 zajęć)

II semestr: 5 I – 25 V (19 zajęć)

Zajęcia adresowane są dla dzieci w wieku 7-12 lat; prowadzone będą w grupie liczącej od 15 do 30 dzieci.

Czteromiesięczne warsztaty chóralne i ruchowe (ruch sceniczny, taniec, zajęcia z wiedzy o teatrze) adresowane są w szczególności do dzieci, które mają predyspozycje sceniczne, przede wszystkim wokalne. Zajęcia trwają po 60 min., odbywają się będą w soboty o godz. 10.00 w Operze na Zamku.

Cotygodniowe zajęcia prowadzą instruktorzy na co dzień związani z Operą: Katarzyna Berowska, która w 2017 roku przygotowała chór dziecięcy do premiery „Pajaców” w reż. Michała Znanieckiego i była instruktorem Chóru dziecięcego Opery w sezonie 2017/2018 oraz Karolina Cichy-Szromnik, solistka baletu Opery na Zamku, uhonorowana w 2017 roku Teatralną Nagrodą im. Jana Kiepury dla najlepszej tancerki współczesnej oraz Klaudia Batista, tancerka-koryfej w balecie Opery na Zamku.

Podczas zajęć młodzi adepci teatralnej sztuki muzycznej, rozwijają swoje umiejętności wokalne i ruchowe, zapoznają się z pracą na scenie i aktywnie uczestniczą w procesie przygotowań do spektakli. Wcielili się w role chórzystów spektakli „Carmen”, „Dziadek do orzechów”, „Proces”, "Pajace/Gianni Schicchi" a efekty nauki zaprezentowali grając w tych przedstawieniach u boku artystów Opery na Zamku.

Maciej Mizgalski
Ruszyła sprzedaż biletów na nowy sezon artystyczny Opery na Zamku w Szczecinie.
W zakładce REPERTUAR 2018/19 można już zakupić bilety na nasze propozycje - te już świetnie znane i nagradzanie jak i nowe - przygotowywane dla Was premiery (w tym polskie i światowe!) *
Zapraszamy!



* Uwaga! Sprzedaż biletów na spektakle dla szkół oraz na wydarzenia specjalne zostanie uruchomiona w późniejszym terminie.

Maciej Mizgalski
Zgodnie z Regulaminem 20. Wielkiego Turnieju Tenorów Opera na Zamku w Szczecinie ogłasza listę śpiewaków zakwalifikowanych do Turnieju.
Gratulujemy!

20. Wielki Turniej Tenorów


Persuant to the Terms and Conditions of the 20th Great Tenors Tournament, Opera na Zamku declares the list of the singers qualified to the Tournament.
Congratulations!

20th Great Tenors Tournament








Maciej Mizgalski

Ohad Naharin: Europejskie orędzie na Międzynarodowy Dzień Tańca 2018


Fot. Międzynarodowy Instytut Teatralny ITI

Z okazji 70. rocznicy Międzynarodowego Instytutu Teatralnego, a także mając na uwadze międzykulturowy i międzynarodowy aspekt wspólnego języka, jakim jest taniec, Rada Wykonawcza oraz Międzynarodowy Komitet Tańca ITI zaprosili pięcioro autorów do napisania pięciu wersji orędzia, po jednej dla każdego z regionów UNESCO: Afryki, obu Ameryk, krajów arabskich, Azji i Pacyfiku oraz Europy. Polski Ośrodek Międzynarodowego Instytutu Teatralnego we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca publikuje europejskie orędzie choreografa Ohada Naharina na Międzynarodowy Dzień Tańca 29 kwietnia 2018. Naharin jest dyrektorem artystycznym Batsheva Dance Company, twórcą języka ruchowego GaGa. 

Tekst orędzia:

W tańcu chodzi o bycie w chwili. Wsłuchanie się w zakres doznań oraz pozwolenie na to, by stało się ono paliwem uczuć, form i treści. Zawsze jednak powinniśmy pamiętać o tym, skąd pochodzimy.

Gdy jestem pytany, o czym są moje prace, zawsze odpowiadam, że przede wszystkim o sobie samych. O tym, jak ich poszczególne elementy spotykają się we wspólnej narracji, na którą składają się głośność, delikatność, eksplodująca energia. Badanie ruchu, organizacji i struktury. Poczucie humoru, dynamika, przesada i niedopowiedzenie, połączenie przyjemności i wysiłku, sublimacja szaleństwa i pasji tancerzy oraz fantazja, które splatają się w czystą formę.

Najlepsze prace taneczne dotykają wzniosłości, nawet jeśli daleko im do doskonałości. Musimy sprzeciwiać się myśleniu w kategoriach konserwatywnych i konwencjonalnych, które cechują edukację i szkolenia taneczne, i porzucić stare idee na rzecz nowych, lepszych. Musimy pamiętać, by tańczyć choć trochę każdego dnia…

Musimy pamiętać, by tańczyć choć trochę każdego dnia… i nigdy nie robić tego przed lustrem.

Przekład z angielskiego – Józef Jaskulski/ IMiT.

Ohad Naharin – choreograf, dyrektor artystyczny Batsheva Dance Company, twórca języka ruchowego GaGa. Urodzony w 1952 roku w Mizrze (Izrael), w 1974 roku dołączył do Batsheva Dance Company mimo braku formalnej edukacji tanecznej. W trakcie pierwszego roku występów w BDC poznał Marthę Graham, która zaprosiła go do swojego nowojorskiego teatru tańca. To właśnie tam zadebiutował jako choreograf, prezentując swoją pierwsza pracę w studiu Kazuko Hirabayashi. W kolejnej dekadzie prezentował swoje prace w Nowym Jorku i za granicą, jego choreografie wykonywały takie zespoły, jak Batsheva Dance Company, Kibbutz Contemporary Dance Company, czy Nederlands Dans Theater. Blisko współpracował ze swoją pierwszą żoną, Mari Kajiwarą, która zmarła na raka w 2001 roku.

W 1990 roku objął stanowisko Dyrektora Artystycznego Batsheva Dance Company. W tym samym roku założył młodzieżowy oddział BDC, Batsheva – The Young Ensemble. Jest autorem ponad trzydziestu prac dla obu zespołów BDC, tworzył również choreografie dla wielu innych artystów. Współpracował z licznymi muzykami (The Tractor’s Revenge, Avi Balleli and Dan Makov, Ivri Lider, Grischa Lichtenberger i wielu innych). Działając pod pseudonimem Maxim Waratt, skomponował, zmontował i zmiksował wiele własnych ścieżek dźwiękowych. Jego prace uwieczniano w kilku filmach, m.in. Out of Focus Tomera Heymanna (2007) i Mr. Gaga  autorstwa braci Heymann (2015). Oprócz pracy scenicznej, działa aktywnie jako twórca języka ruchowego GaGa, innowacyjnego aparatu badawczo-treningowego stosowanego przez tancerzy Batsheva Dance Company oraz wielu tancerzy zawodowych i amatorskich na całym świecie.

Posiada podwójne obywatelstwo izraelsko-amerykańskie. Obecnie mieszka w Izraelu razem ze swoją żoną, kostiumografką Eri Nakamurą oraz ich córką, Nogą.

Międzynarodowy Dzień Tańca (IDD)

W 1982 roku Komitet Tańca ITI ustanowił 29 kwietnia – dzień, w którym chrzest przyjął twórca nowoczesnego baletu Jean-Georges Noverre (1727-1810) – Międzynarodowym Dniem Tańca. Przesłaniem Międzynarodowego Dania Tańca jest celebrowanie tańca, czerpanie radości z uniwersalnego charakteru tej formy sztuki, przekraczanie granic politycznych, kulturowych i etnicznych oraz łączenie ludzi przy pomocy uniwersalnego języka tańca. Co roku w świat wysyłane jest przesłanie wybitnego choreografa lub tancerza wybranego przez Międzynarodowy Komitet Tańca ITI we współpracy ze stowarzyszeniem World Dance Alliance, które współpracuje z ITI.

W Polsce coroczne orędzie z okazji Międzynarodowego Dnia Tańca we współpracy z IMiT propaguje stowarzyszenie Polski Ośrodek Międzynarodowego Instytutu Teatralnego /PO ITI/.

Więcej informacji: https://www.international-dance-day.org/

Orędzia na Międzynarodowy Dzień Tańca 2018:

https://www.international-dance-day.org/messageauthor.html